outdoor workouts
rotterdam
& Eindhoven
bewegen in de frisse buitenlucht

Workouts

Outdoor Workouts kent twee workouts in de frisse buitenlucht in de stad, parken en bossen:
• HIT wandel & core workout
• Workout met combi van hardlopen en spierversterkende oefeningen

In een kleine groep, onder professionele begeleiding van workout beweegcoach Carmen Sjardijn, gezellig werken aan je conditie.
In Rotterdam in het park in Prinsenland en Ommoord, dus vlakbij en met weinig reistijd. Voor iedereen die zin heeft om te bewegen en plezier wil maken. De leeftijd in de groep varieert van 30 tot 75 jaar. Iedereen workout op zijn/haar niveau. Daarom is een goede conditie geen vereiste.

Wat doen we nu eigenlijk?
In de workout trainen we het (kracht-)uithoudingsvermogen. Dit trainen we in een gevarieerde combinatie van hardlopen, (snel-)wandelen en spierversterkende oefeningen. De workout omvat ook regelmatig andere beweegactiviteiten zoals yoga, basketbal, panna voetbal, tai chi, softbal. Dus de workouts zijn erg afwisselend en uitdagend.

Outdoor workout
De spierversterkende oefeningen zijn oefeningen met veel herhalingen (15-25 keer), uitgevoerd in series (3-5 keer) van geringe intensiteit en pauzes van 30-60 seconden. We doen dit in circuit- of station vorm op één plek, of al hardlopend/(snel-)wandelend met tussendoor oefeningen. Het aantal herhalingen, series, pauzes en het tempo van wandelen/hardlopen zijn afhankelijk van jouw conditieniveau.
Meestal maken we gebruik van wat we tegenkomen op de locatie en omgeving. Denk aan onder andere speeltoestellen, bankjes, stoepranden, muren, picknicktafels, voetbalkooien, fietsrekken, brugleuningen. We doen oefeningen met ons eigen gewicht en regelmatig maken we ook gebruik van elkaars gewicht.
Aanvullend daarop neemt de workout trainer ook hulpmiddelen mee in de fietskar. Hierbij moet je onder andere denken aan trektouw, elastieken, speedladder, medicinibal, voetbal en bokshandschoenen.
Stacks Image 13
HIT wandel & core workout
We wandelen op (hoog) tempo in de frisse buitenlucht. We wisselen dit af met core oefeningen om de rompspieren te versterken. HIT staat voor high intensity training waarbij we op hoog tempo wandelen.
Het tempo per deelnemer hangt af van het conditieniveau. De workout doet een ieder op zijn/haar niveau.
Deze workout is voor iedereen toegankelijk om in beweging te komen. Daarbij een mooie opstap naar de outdoor workout die intensiever is.

Rotterdam
Op dinsdagavond
19.00 – 20.00 uur in Prinsenpark e.o. - HIT wandel & core workout
20.15 – 21.15 uur op Ommoordse Veld - outdoor workout
Op donderdagavond
19.00 – 20.00 uur op Ommoordse Veld - HIT wandel & core workout
20.15 – 21.15 uur in Prinsenpark e.o. - outdoor workout

Eindhoven
Op maandagavond
19.30 – 20.30 uur op diverse plekken o.a. Stadswandelpark - outdoor workout
Stacks Image 17